Onderneming
Werken in UMC Saint-Pierre werkt in het hart van de stad, in het hart van het leven, met passie voor zorg!
Onze 2.800 medewerkers zijn onze sterkte en onze eerste ambassadeurs. Respect, innovatie, engagement, kwaliteit en solidariteit zijn de waarden die hen telkens drijven. Iedereen in onze 40 medische diensten streeft ernaar de patiënt centraal te stellen.
Wat ons typeert, is ons vermogen om ons aan te passen aan de sociale realiteit, onze verdraagzaamheid, ons vrij onderzoek en onze kracht om ons dagelijks in te zetten voor de Brusselse patiënten en patiënten van elke herkomst.
Het UMC Sint-Pieter is een openbaar buurtziekenhuis waar iedereen voor kwalitatief hoogstaande zorgen terechtkan. Vanuit die missie gaan wij dagelijks de uitdagingen van de volksgezondheid aan. Door actief te investeren in onderzoek en onderwijs zijn wij trouw aan ons universitair karakter.
Door ons streven naar medische uitmuntendheid en onze multidisciplinaire aanpak in onze elf themaziekenhuizen, is ons ziekenhuis nationaal en internationaal een referentie.
Het UMC Sint-Pieter maakt deel uit van het Universitair Ziekenhuiscentrum Brussel (UZCB) dat de Brusselse openbare en universitaire ziekenhuizen groepeert. Wij werken nauw met diverse partners samen zoals huisartsen, specialisten, het OCMW en andere hulp- en zorginstellingen.
In het UMC Sint-Pieter werken, is deel uitmaken van een hechte, ondersteunende groep waarin iedereen zijn plaats heeft voor een optimale dienstverlening. De tevredenheid van onze patiënten en het welzijn op het werk zijn onze prioriteiten.
Functie
De spoedafdeling voor volwassenen behandelt 50.000 patiënten per jaar. De afdeling verleent MUG- en PIT-diensten en is uitgerust met 8 tijdelijke ziekenhuisbedden. Ze werkt nauw samen met haar pediatrische tegenhanger, maar ook met de afdeling intensieve verzorging, het operatiekwartier en de dienst medische beeldvorming, die de klok rond werken.
U staat in voor:
- een snelle en nauwkeurige opname van patiënten in kritieke toestand
- Planning van de zorg in functie van de toestand van de patiënt, de onvoorziene omstandigheden en de spoedgevallen
Tot uw taken behoren:
- een snelle en nauwkeurige opname van patiënten in kritieke toestand
- informatieverstrekking aan de patiënt over de verstrekte zorg, de geplande onderzoeken en de ingestelde behandelingen, en daarbij nagaan in hoeverre de patiënt deze informatie begrijpt;
- het verlenen van de nodige zorg aan patiënten op de reanimatieafdeling of op de spoedgevallenafdeling, en daarbij blijk geven van luisterbereidheid en psychologisch inzicht;
- de toepassing van noodmaatregelen door het kunnen analyseren van de behoeften van de patiënt;
- de uitwerking van de zorgplanning voor elke patiënt in overeenstemming met het zorgproject en de evaluatie ervan;
- de toepassing van alle vereiste preventieve maatregelen ten opzichte van de patiënten om sentinel events te voorkomen;
Profiel
Toelatingsvoorwaarden
- U bent in het bezit van een specialisatie in DBDMH.
- Ervaring in een spoedafdeling is een pluspunt.
- U voldoet aan de tweetaligheidsvereisten (SELOR).
- U slaagt voor het selectiegesprek.
Uw profiel
- U bent gemotiveerd en dynamisch.
- U bent flexibel.
- U kunt zich gemakkelijk aanpassen.
- U bent methodisch, nauwgezet en georganiseerd.
- U bent stressbestendig.
- U bent zelfstandig ingesteld
- U bent in staat om initiatieven te nemen en uw emoties te beheersen in een noodsituatie.
- U werkt interpersoonlijk met de patiënt.
- U communiceert vlot met de patiënt, zijn naasten, de leden van het multidisciplinair team en de andere ziekenhuisafdelingen.
- U bent discreet en bewaart het beroepsgeheim.
Aanbod
Wij bieden u een loon dat gebaseerd is op uw opleidingsniveau en ervaring, maaltijdcheques en een ruime tussenkomst in de kosten voor openbaar vervoer. Daarnaast profiteren u en de mensen die met u samenwonen van voorkeurtarieven in de ziekenhuizen van het IRIS-netwerk.
Extralegale voordelen:
- maaltijdcheques ter waarde van € 7,30;
- voorkeurstarieven voor medische zorg in alle ziekenhuizen van het IRIS-net (voor u, uw partner, uw familieleden ten laste in opgaande of neergaande lijn);
- gratis vervoer via de MIVB en een tussenkomst van 80 % in de kosten voor het andere openbaar vervoer en/of een fietsvergoeding;
- een jaarlijkse aanmoedigingspremie;
- een maandelijkse tweetaligheidspremie van € 150 bruto (op voorwaarde dat u het taalcertificaat van Selor artikel 10 kunt voorleggen);
- 24 wettelijke vakantiedagen en 5 extralegale vakantiedagen (+ verschillende dagen omstandigheidsverlof);
- talrijke carrièremogelijkheden binnen een groot netwerk (IRIS);
- een integratietraject op maat om u te ondersteunen in uw nieuwe functie;
- een opleidingsprogramma dat u de kans biedt om te groeien in uw loopbaan.
Loonbarema
Jaarwedde voltijds: Baremaschaal : IFIC 15
Min. : 40.135,49€ geïndexeerd
Max. : 63.402,49€ geïndexeerd
Het maximum wordt bereikt na 35 jaar geldelijke anciënniteit.
Afwikkelingspercentage : 1.9999
Uurrooster: 7u-14u30; 14u-22u; 21u45-7u15
Datum indiensttreding: Onmiddellijk
Wilt u meer informatie? U kunt contact opnemen met Marie-Charlotte Druart (diensthoofdverpleegster spoed en intensieve zorgen) op 02 535 31 04.
Procedure voor het indienen van kandidaturen: dien uw kandidatuur rechtstreeks online in via de vacature in kwestie (cv en motivatiebrief).
Talen
U hebt een goede kennis van de tweede landstaal of u bent bereid die te verwerven (intern georganiseerde taalcursussen tijdens de werkuren, mogelijkheid om een Selor premie voor tweetaligheid van € 150 bruto te krijgen als u het taalcertificaat van Selor artikel 10 kunt voorleggen).