Onderneming
Het UMC Sint-Pieter is een openbaar en universitair referentieziekenhuis waar iedereen voor kwalitatief hoogstaande zorg terechtkan.
Dagelijks gaan wij uitdagingen aan betreffende volksgezondheid en blijven we trouw aan ons universitaire karakter door actief te investeren in onderzoek en onderwijs.
Het ziekenhuis kan de volgende sleutelcijfers voorleggen:
450.000 raadplegingen per jaar
45.000 opnames per jaar,
23.000 chirurgische ingrepen/jaar
85.000 bezoeken aan de spoeddienst/jaar
2900 bevallingen/jaar
3200 medewerkers inbegrepen 400 artsen
Omzet: 300 miljoen €
Respect, innovatie, inzet, kwaliteit en solidariteit zijn de kernwaarden van het ziekenhuis. Voor iedereen staat de patiënt centraal. De antwoorden op sociale realiteiten, tolerantie, vrije meningen en het vermogen om zich dagelijks in te zetten voor de, Brusselse en niet-Brusselse, patiënten zijn de drijfveren van iedere medewerker.
Het streven naar medische uitmuntendheid en multidisciplinaire benadering maken van het ziekenhuis een nationale referentie.
Het UMC Sint-Pieter werkt ook nauw samen met diverse partners, zoals huisartsen, referentiespecialisten, OCMW's en andere hulp- en zorginstellingen in het Brussels Gewest.
De Iris Ziekenhuizen Zuid en het UMC Sint-Pieter slaan de handen in elkaar om een strategisch samenwerkingsproject op te bouwen met als doel hun stabiliteit en hun medische partnerschappen te versterken. Dit project streeft om de kwaliteit van de zorg te behouden en te verbeteren door een nog stimulerender werkomgeving aan te bieden voor zorgprofessionals. Deze samenwerking biedt een mooie kans om de uitmuntendheid van twee geëngageerde openbare ziekenhuizen te versterken, gekenmerkt door sterke ethische waarden en een voortdurende inzet voor de volksgezondheid.
Werken in het UMC Sint-Pieter betekent deel uitmaken van een ziekenhuis dat al enkele eeuwen in de stad verankerd is en tegelijk ook van een modern ziekenhuisnetwerk in volle ontwikkeling, CHORUS, het grootste ziekenhuisnetwerk in België.
Binnen het UMC Sint-Pieter heerst er een hechte, ondersteunende sfeer waarin iedereen zijn plaats heeft om een optimale service te bieden. De tevredenheid van onze patiënten en het welzijn op het werk van onze medewerkers zijn onze prioriteiten.
Functie
Inhoud van de functie:
Als lid van de kwaliteitscel, samengesteld uit de hoofdarts en zijn assistente, de directie verpleging, de program manager en leden van zijn team, en de adjunct-directeur operations
- U leidt het strategische accreditatieproject van de instelling in nauwe samenwerking met de assistente van de hoofdarts;
- U volgt de aanpak van de instelling met betrekking tot de strategische sleutels en het kwaliteitsontwikkelingsplan van de instelling;
- U staat als projectmanager (methodologische ondersteuning) in voor de follow-up van diverse verbeteringsprojecten en werkt in samenspraak met de program manager mee aan transversale projecten, institutionele projecten, identitovigilantie, geneesmiddelen met een hoog risico, transmurale zorg en valpreventie;
- U beheert de software voor het documentenbeheer en de melding van ongewenste voorvallen (Ennov);
- u staat in voor de structuur van het documentenbeheer, u bepaalt de toegankelijkheid en leidt de gebruikers op;
- beheert de melding van ongewenste voorvallen voor alle sectoren, waarvoor u de opleiding verzorgt voor de analyse en de uitwerking van een verbeteringsvoorstel;
- Als aanspreekpunt van de ervaringsenquêtes van patiënten en hun gezin staat u met de betrokken actoren in voor de opstelling of aanpassing van de vragenlijsten;
- U beheert de logistieke aspecten met betrekking tot de verspreiding, de inzameling en de invoer van de vragenlijsten; verwerken en analyseren van de resultaten en zorgen voor de popularisering van de gegevens;
- U volgt de indicatoren op met betrekking tot de tevredenheid van de patiënten, het personeel of de kwaliteit/veiligheid, gaat u met de betrokken actoren op zoek naar de oorzaken van de afwijkingen; staat u garant voor de overdracht van de gegevens aan de externe consultant voor de benchmarking van het project;
- U begeleidt en evalueert de veranderingsprocessen die een invloed hebben op zijn activiteitsdomein, bereidt u de verslagen voor die betrekking hebben op het veiligheidsplan en bestemd zijn voor de raad van bestuur/directiecomité en volgt u alle wettelijke en reglementaire verplichtingen op met betrekking tot het kwaliteitsbeheer in uw activiteitsdomein.
Profiel
Gezocht profiel
- Voldoen aan de vereisten van het profiel en slagen voor de promotie-/selectieproef
- Universitaire master volksgezondheid.
- Troeven :
- Een opleiding projectmanagement genoten hebben en een ervaring in het domein van de ziekenhuiskwaliteit
- Voldoen aan de wettelijke voorwaarden van tweetaligheid Frans/Nederlands (geslaagd zijn voor het Selor-examen)
- Overgangsvoorwaarden: de kandidaturen van sollicitanten die op taalvlak niet in orde zijn, worden ook in aanmerking genomen, mits ze zich ertoe verbinden om binnen twee jaar te slagen voor het taalexamen
Vereiste kwaliteiten
- Hij/zij beheerst de concepten en tools om de kwaliteit te verzekeren en te managen en gebruikt de IT-tools Office, Ennov, Data scan, Question data en/of is bereid er een opleiding voor te volgen.
- Hij/zij bevordert en waardeert multidisciplinaire samenwerking, beschikt over goede relationele en pedagogische vaardigheden, is empathisch, georganiseerd, nauwkeurig, methodisch, respecteert de deadlines en de vertrouwelijkheid, is veerkrachtig en stressbestendig.
- Hij/zij is zelfstandig en in staat om in teamverband te werken, beschikt over de capaciteiten om de collega’s te adviseren en met hen op basis van zijn/haar ervaring een uitwisselingsrelatie tot stand te brengen.
- Hij/zij leeft de vertrouwelijkheid na.
Hiërarchische verhouding met de hoofdarts.
Aanbod
We bieden je een salaris in overeenstemming met je opleidingsniveau en ervaring, maaltijdcheques en een grote bijdrage in de kosten voor openbaar vervoer. Bovendien genieten jij en de mensen die met je samenwonen van voorkeurstarieven voor medische zorg in ziekenhuizen van het IRIS-netwerk.
Vergoedingsschaal :
- IFIC nummer en functie : Kwaliteitsbeheerder - 1041
- Interne functie : Kwaliteitsbeheerder
- IFIC categorie : 17 geactiveerd
- Schaal (sociaal charter) : A4
Extralegale voordelen :
- maaltijdcheques ter waarde van € 7,30;
- voorkeurstarieven voor medische zorg in alle ziekenhuizen van het Irisnet (voor u, uw partner, uw familieleden ten laste in opgaande of neergaande lijn);
- gratis MIVB-abonnement of/en een tussenkomst (80 %) in de kosten voor het overige openbaar vervoer en/of een fietsvergoeding en een jaarlijkse aanmoedigingspremie;
- een jaarlijkse aanmoedigingspremie;
- een eindejaarspremie;
- een maandelijkse tweetaligheidspremie van € 150 bruto (op voorwaarde dat u het taalcertificaat van Selor artikel 10 kunt voorleggen);
- 24 wettelijke vakantiedagen en 5 extralegale vakantiedagen (+ verschillende dagen omstandigheidsverlof);
- talrijke carrièremogelijkheden binnen een groot netwerk (Irisnet);
- een integratietraject op maat om u te ondersteunen in uw nieuwe functie;
- een opleidingsprogramma dat u de kans biedt om te groeien in uw loopbaan.
- Een pensioenverzekering (3% ten laste van de werknemer)
Datum van indiensttreding : onmiddellijk
Modaliteiten indienen kandidatuur : Gelieve u cv en motivatiebrief doorsturen ten laatste voor…
Talen
U hebt een goede kennis van de tweede landstaal of u bent bereid die te verwerven (intern georganiseerde taalcursussen tijdens de werkuren, mogelijkheid om een Selorpremie voor tweetaligheid van € 150 bruto te krijgen mits u het taalcertificaat van Selor artikel 10 kunt voorleggen).