Onderneming
Het OCMW van de Stad Brussel, dat momenteel ongeveer 2.500 mensen tewerkstelt, voert een beleid van acties en projecten die ten dienste staan van elke Brusselaar in een geest van engagement, inclusie, innovatie, respect en solidariteit.
De wetenschap dat ze dagelijks een zinvolle functie vervullen is een van de belangrijkste redenen waarom onze collega's bij onze instelling werken.
Vandaag is het OCMW op zoek naar een adjunct-coördinator van de Dienst Schuldbemiddeling voor het Departement Sociale Actie. Deze persoon is verantwoordelijk voor het toezicht op en de begeleiding van de maatschappelijk assistenten die instaan voor de schuldbemiddeling en voor energiekwesties bij de behandeling van individuele situaties in overeenstemming met de wetgeving. Deze persoon neemt deel aan het beheer en de organisatie van de dienst.
Functie
- Je zorgt voor de planning, coördinatie en supervisie van de taken en activiteiten van de dienst
- Je bent de referentiepersoon voor de leden van de dienst
- Je evalueert de teamleden en zorgt voor hun voortdurende opleiding
- Je houdt toezicht op het individuele beheer van de dossiers van de gebruikers (validering van de conformiteit van de dossiers - adequate kennisgeving van de beslissingen aan de begunstigden - beheer van de boordtabellen)
- Je draagt bij tot de verwezenlijking van de doelstellingen van de dienst en neemt deel aan het overleg over de werking ervan in samenwerking met de dienstverantwoordelijke
Profiel
- Je hebt een goed analytisch en synthetisch vermogen en goede communicatieve vaardigheden (mondeling en schriftelijk)
- Je hebt goede vaardigheden op het gebied van individuele en groepscoaching, goede vaardigheden om vergadering te faciliteren en reportingvaardigheden
- Je bent in staat zowel in teamverband als zelfstandig te werken
- Je beheerst de OCMW-wetgeving (organieke wet van 08.07.1976, wet betreffende steun van 02.04.1965 en wet betreffende het recht op maatschappelijke integratie van 26.05.2002)
- Beheersing van de wetgeving inzake de collectieve schuldenregeling van 05.07.1998 en de minnelijke invordering van schulden van 20.12.2022
- Kennis van de Brusselse verordeningen inzake gas, elektriciteit en water
- Jouw troeven: professionele ervaring in teambeheer
Vereisten
- Houder zijn van een Belgisch diploma (graduaat/bachelor maatschappelijk assistent) of in het bezit van een gelijkwaardigheidsbeslissing
- Je hebt minstens 5 jaar werkervaring als maatschappelijk assistent in schuldbemiddeling en energie- en waterkwesties
- Je hebt een perfecte beheersing van het Frans of het Nederlands hebben en een goede schrijfvaardigheid in deze taal
- Je hebt goede kennis van de andere taal (Fr/Nl) en bent in het bezit van het SELOR-taalcertificaat of bent bereid dit te behalen
- Je kan vlot overweg met informaticatoepassingen (Word, Excel, Outlook, Lotus Notes, Internet)
Aanbod
- Een voltijdse arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur met aantrekkelijke voordelen - meer informatie vind je via de volgende link
- Een weddeschaal BH5 in overeenstemming met de weddeschalen van de plaatselijke besturen in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, met een minimum bruto maandsalaris aan de huidige index van € 3.823,29 voor een voltijds contract, dat hoger kan zijn na de valorisatie van vroegere beroepservaring.
- Een flexibele en gevarieerde werkomgeving
- Respect voor het evenwicht tussen werk en privéleven: minimaal 35,5 verlofdagen per jaar, flexibele werktijden en de mogelijkheid tot telewerken (max. 2 dagen/week)
Wil je ons team komen versterken?
Solliciteer vóór 16/01/2025.
Vergeet niet om ons de volgende informatie te geven om je sollicitatie te vervolledigen:
- cv
- motivatiebrief
- kopie van het (de) vereiste diploma('s) of gelijkwaardigheidsbeschikking waarmee het diploma van de buitenlandse studie wordt gelijkgesteld aan het vereiste diploma
- Bij gebrek aan gelijkwaardigheidsbesluit, een schriftelijk bewijs dat er een verzoek om gelijkwaardigheid is ingediend
Ga voor meer informatie over onze selectieprocedures naar deze link
Samen bouwen we aan een sterker OCMW!
Tot binnenkort!